وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی
سرخط خبرها

رویداد «روایت شهر» در سال‌های آینده گسترش می‌یابد | تصور نمی‌کردیم که به این میزان روایت‌های خوب و زیرخاکی از تاریخ مشهد داشته باشیم

  • کد خبر: ۱۷۹۸۵۶
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
رویداد «روایت شهر» در سال‌های آینده گسترش می‌یابد | تصور نمی‌کردیم که به این میزان روایت‌های خوب و زیرخاکی از تاریخ مشهد داشته باشیم
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد از ادامه و گسترش رویداد «روایت شهر» در سال‌های آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجتالاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، در مراسم افتتاحیه رویداد «روایت شهر» گفت: با آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و در بررسیهای بهعملآمده نسبت به مشهد، متوجه کمبودهایی در مورد بانک اطلاعات نسبت به شهر شدیم و یکی از این کمبودها نیز روایتهایی درباره پیشینه و تاریخ شهر مشهد بود.

وی افزود: باتوجهبه ظرفیتی که در مؤسسه فرهنگی شهرآرا بهعنوان یک نشریه مکتوب وجود داشت، تلاش کردیم با تغییر اساسنامه این مؤسسه و تبدیل ساختار آن به یک سازمان فرهنگی و اجتماعی کوچک ظرفیتهایی را برای تولید روایت شهر در این مؤسسه ایجاد کنیم و در همین راستا از هنرمندان برای تولید روایتهای شهر دعوت کردیم.

حجتالاسلام منصوریان خاطرنشان کرد: مشهد سرزمینی پر از برکت و روایتهای متعدد است و افراد زیادی تاکنون برای آن تلاش کردهاند. مشهد تنها شهر دنیاست که نام آن هم مبتنی بر شهادت است و این فرهنگ نیز بارها در تاریخ مشهد تکرار شده است.

وی در ادامه گفت: باتوجهبه اینکه خردهروایتها درباره تاریخ و پیشینه مشهد در حال ازبینرفتن بود و کمکم افرادی که این روایتها را شکل میدادند نیز از میان ما میرفتند و هیچ فیلم و مستندی هم از برخی از آنها باقی نمیماند، این رویداد ایجاد شد تا روایتها و قصههای مشهد را در یک قالب هنری نگه دارد. ازهمینرو، این ایده اجرا شد و فراخوان ایدهها و هنرمندان نیز شکل گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: تصور نمیکردیم که به این میزان روایتهای خوب و زیرخاکی از تاریخ مشهد داشته باشیم و باتوجهبه این موضوع رویداد «روایت شهر» در سالهای آینده نیز، با کمک هنرمندان و تولیدات هنری، ادامه مییابد.

وی، با اشاره به اینکه در هرجا بنای توحید و اخلاق گذاشته میشود جریان قدرت و ثروت نیز در کنار آن ورود پیدا میکند، خاطرنشان کرد: هنر و هنرمند باید همواره این موضوع را یادآوری کنند که مشهد حرم است و مردم این شهر به امام رضا (ع) پناه آوردهاند. شما هنرمندان باید کمک کنید این تلاش جریان قدرت و ثروت در ایجاد انحراف در مشهد بیاثر شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->